pondělí 1. listopadu 2010

Galaxy S I9000 vs Galaxy 3 I5800

Dostaly se mi do ruky tyhle dva kousky ač jiné kategorie, tak stejného výrobce. Nebudu tu popisovat parametry obou telefonů, ty najdete třeba na mobilnet.cz (Galaxy 3 a Galaxy S). Zaměřím se jen na to, včem jsou rozdílné a jak jsou ty rozdíly velké, znatelné atd. Doporučuji se tedy nejprve seznámit s telefony v některých z recenzí, kterých je na internetu skutečně dost.
Oba telefony mají nadstavbu TouchWiz a mají Android 2.1


Velikost

Samozřejmě přesnou velikost se lze dočíst v parametrech, druhá věc ale je, jak se telefon drží a sedí v ruce. To je sice subjektivní věc, ale snad můj názor něco napoví. Co se týče hmotnosti, jsou na tom oba telefony ve své kategorii výborně - lehčí budete hledat stěží. Galaxy S je znatelně placatější, což je znát především na stole, díky menší velikosti Galaxy 3  méně v kapsa a v ruce mi to je spíše naobtíž - Galaxy S se v ruce drží jen za hrany, chybí opření o dlaň (narozdíl od Galaxy 3). Menší velikost Galaxy 3 vnímám jako přednost, ale záleží na každém, co od telefonu chce. S menší velikostí pak souvisí i menší displej a menší klávesnice. Díky menší velikosti displeje se Galaxy S lépe ovládá jednou rukou - palcem, kterým jsem schopen dosáhnout do všech koutů displeje i na tlačítka.


Display

Galaxy S má jeden z těch nejkvalitnějších displejů, Galaxy 3 je na tom bohužel téměř přesně obráceně. Černá není až tak černá, což by mi ale zase tolik nevadilo. Největší zápor vidím v renderováí písma. Nevím jestli je to přímá souvislost s rozlišením, ale písmo se zdá lehce rozpité, což zapříčiní, že musím více ostřit a tak namáhat oči. Porovnával jsem s MDA Compact II, které má displej s podobně velkými pixely a písmo je o mnoho čitelnější, ač je mnohem menší. Je to dáno tím že v Galaxy 3 je písmo vyhlazeno což ne úplně dobře jde při tak velkých pixelech - vypnout vyhlazování bohužel nejspíš nejde. Dotyková vrstva je u obou telefonů velice citlivá, tedy bez problémů.

Tlačítka

Rozdílý hardawrových tlačítek jsou drobné, ale proč je tu nepopsat. Zapínací (a rozsvěcecí) tlačítko je u Galaxy S nastraně zatímco u Galaxy 3 nahoře. Zvyknout se dá na oboje, výhody a nevýhody má oboje nějaké. Ovládací tlačítka jsou u Galaxy S dotyková a u Galaxy 3 normální - opět se dá zvyknout na oboje a neviděl bych ani v jednom nějakou přednost. Kdesi v recenzi jsem se dočetl, že má Galaxy 3 pětisměrné tlačítko a zaradoval jsem se. Bohužel tomu tak není, stejně jako u Galaxy S je to jednoduché tlačítko.

Fotoaparát

Nebudu přímo srovnávat snímky, k tomu opět odkážu na nějakou recenzi. Spíše bych chtěl podotknout, že Galaxy S ostří od několika málo centimetrů a můžete si tapnutím vybrat, kam ostřit, Galaxy 3 nezvládá ani jedno, dokonce ji podezírám z toho, že ostřit neumí vůbec, což jsem se nikde v recenzích nedočetl.

Výkon

Nejdříve jsem změřil výkon pomocí aplikace Quadrand Standard. Galaxy S získalo 849 bodů a odpovídala tak v tabulce uvedené hodnotě u Galaxy S. Galaxy 3 dopadle dle očekávání hůře, když dostala 354 body. To samozřejmě nemusí vůbec nic vypovídat k běžné práci, takže opět trochu suběktivně k rychlosti. Galaxy S jsem měl v ruce o pár dní déle, můžu říct, že se seká jen velice výjmečně a ještě tehdy když toho po ní chcete hodně. Galaxy 3 jsem používal jen pár hodin, takže k větším problémům s rychlostí jsem se také nedostal, nicméně občas, především při náročnějších operacích, je rozdíl ve výkonů znát. Například při prohlížení větších fotografiích je u Galaxy 3 menší prodleva, u Galaxy S jsem to nepozoroval.

Klávesnice

Díky vštšímu displeji má Galaxy S větší klávesnici, což je při psaní navýšku celkem znát, nicméně i na Galaxy 3 se dá psát dobře bez nějakých větších problémů a překlepů. Zásadní rozdíl vidím ve dvou věcech: 1) Galaxy 3 nemá oproti Galaxy S na klávesách druhý znak pro dlouhé podržení klávesy. Je proto nudtné se vždy přepnout do jiného režimu klávesnice, pokud chcete napsat číslici, @, ? a jiné. Na Galaxy toto odpadá - stačí podržet příslušnou klávesu. 2) Na galaxy S jsem si dost oblíbil Swype - je rychlí, dost přesný a téměř vždy píše co má. Bohužel na Galaxy 3 není Swype v češtině, což znamená, že je nepoužitelný. Nevím zda by pomohla nějaká aktualizace, ale v mojí verzi je to bohužel takto.


Drobnosti

Všiml jsem si několika, předevvším pak softwarových, rozdílů, které asi nejsou nějak moc důležité, ale pro utvoření si obrazu se hodí. Galaxy 3 má 3 plochy, Galaxy S jich má 7. Pro Galaxy S je v Samsung Apps 10 aplikací, pro Galaxy 3 pouze dvě (u obou se to samozřejmě nejspíš změní). U Galaxy S lze změnit písmo (4 přednastavené - jen jedno klasické, ostatní spíše grafická) a lze stáhnout další písma. V Galaxy 3 tato možnost v menu chybí. Zvuk v Galaxy S (přehrávání MP3 nahas) se mi zdá o dost lepší, ale to asi není parametr pro výběr telefonu :-) Galaxy 3 nepodporuje aktivní pozadí.

Závěr

Ač se může zdát, že celé je to o kritice Galaxy 3, určitě z toho nemá vypadnout, že je tento telefon k ničemu. Bavíme se o telefonech z různých kategorií a především s dvojnásobnou cenou u Galaxy S. Za svou cenu je Galaxy 3 určitě povedený telefon, vyzdvihl bych u něj především rozměry a hmotnost, dále pak baterku, kterou jsem bohužel neměl možnost více otestovat, ale určitě vydrží déle než v Galaxy S. Osobně vidím jediný nedostatek Galaxy 3 v displeji, který mohl být o něco lepší. U Galaxy S je to pak pro mě jeho rozměr - být ve velikosti Samsungu Wave, tak je to z mého pohledu ideální telefon.

Žádné komentáře:

Okomentovat